جهت سرقت های دیگر

این مدل از سرقت، جهت سرقت وسایل نقلیه دیگر توسط سارقان بکار برده میشود، در این روش سارقین ابتدا موتورسیکلت و یا وسیله نقلیه ی ایرانی یا خودرو های پرشتاب تر ماننده مزدا۳ قدیم یا ماکسیما که موقع فرار از مامور کاربرد بهتری دارند انتخاب کرده و بعد از سرقت، به سرقت اموال مردم، مانند طلا یا پول از کسانی که از طلافروشی و بانک خارج شده اند و یا سرقت انسان ها، مبادرت مینمایند.

در این مدل سرقت بدلیل نزدیک بودن زمان سرقت بعدی، سارقین زمان کمتری به جستجوی ردیاب میپردازند و شانس پیدا شدن ردیاب توسط سارقیت کمتر است.

سرقت جهت اسقاط کردن خودرو

در این مدل سرقت که کمتر شاهد آن هستیم، سارقین ابتدا خودرو را به محل اختفا منتقل کرده و بعد از جستجوی ردیاب ، خودرو را اسقاط کرده و به فروش میرسانند.در این مدل نیز به دلیل اینکه حداقل دو روز خودرو در صف اسقاط قرار میگیرد احتمال پیدا شدن ردیاب بسیار بالاتر از سایر مدل های سرقت میباشد.

معمولا در این مدل سرقت، خودروهای ایرانی و خودروهایی که امنیت پایین تر و تعداد خودروی بیشتری در سطح کشور دارند مورد توجه سارقین قرار میگیرند.مانند ماشین های ایران خودرو و سایپا و همچنین خودرو هایی مثل مزدا۳ قدیم و ماکسیما

سرقت جهت فروش :

این مدل سرقت که امروزه بیشتر شاهد آن هستیم به این روش صورت میگیرد که ابتدا سارق خودرو یا موتورسیکلت را سرقت کرده و در جایی مانند بیابان و جاده های فرعی به جستجو جهت پیدا کردن ردیاب میپردازند و بعد از پیدا نکردن ردیاب به مخفیگاه خود منتقل میشوند.

در این مخفیگاه ها که به تجربه ی ما تعداد بالایی خودرو دپو میشوند، ابتدا بعد از ورود مجددا جهت پیدا کردن ردیاب با تجهیزات پیشرفته، خودرو جستجو میشود و در صورت پیدا نشدن ردیاب به بخش پاک کردن شماره بده و موتور منتقل میشوند و بعد از شماره زنی و سند سازی، در بازار بقیمت عادی بفروش میرسند.

نکته حائض اهمیت این است که وقتی ردیاب در تمام این مراحل قابل شناسایی نباشد، سارقین به طور قطع ناکام مانده، چه بسا مانند تجربه های دیگر پیدا شدن انبار خودروی مسروقه که به واسطه ی دستگاه سنا ردیاب اتفاق افتاده، خودروی مسروقه به همراه خودروهای زیاد دیگری کشف و به صاحبین مرجوع شوند.